Médiamegjelenések 2016-ban

Az Útkezelő Szervezetről megjelent nyomtatott és videó anyagok.

Újság

Kisalföld - 2018.04. 16.

 

Mielőtt a Jedlik híd építése elkezdődött 2009-oen, a győri közlekedési szakemberek között komoly szakmai vita zajlott arról, hogy Révfalu és Győr-Sziget összekötése vagy az Ipar utca hosszabbítása előbbre való. A kérdésre tudjuk a választ, de hamarosan elindulhat a gyárvárosi fejlesztés is. Egyrészt jövőre újraaszfaltozhatják az Ipar utcát, másrészt a következő négy évben rajtolhat a sugárút hosszabbítása Bácsa irányába. Ekkor újabb híd épül majd a városban.

A győri Mártírok útján és Ipar utcában 385 lakó írta alá azt a peticiót másfél éve (Kisalföld, 2016. október 25.), melyben hangsúlyos részt kapott az Ipar utca rossz burkolata. A főút tele van kisebb-nagyobb gödrökkel. Különösen a Fehérvári úti körforgalomtól a felüljáróig borzolják a kátyúk az autósok kedélyeit A gyárvárosi lakók Ipar úti ügye találkozik az önkormányzat jövőbeni terveivel. A Fehérvári úttól a Mártírok útjáig Czöndör Péter a tavaly év végi győri közmeghallgatásán is elmondta a problémákat. Borkai Zsolt a napokban válaszolt levélben, illetve felsorolta a tervezett fejlesztéseket. Bár a gyárvárosi lakóközösség nem dőlhet hátra, tény, hogy Győr polgármesterének levele több pontban bizakodásra ad okot. Az idei évben megterveztetik ugyanis az Ipar utca teljes hosszában (a Fehérvári úti körforgalom és a Mártírok útja között) a burkolatfelújítást marással, a kötő- és a kopóréteg, valamint a szükséges szegélyek cseréjét, forgalomtechnikai jelek felfestését. „Azokon a helyeken, ahol a pályaszerkezet távol áll az ideálistól, teljes cserével számolnak. Az útfelújítás kivitelezése várhatóan 2019-ben valósul meg”. – olvasható a levélben. Felvetődött az Ipar utcai buszmegállók korszerűsítése is. Ahol műszakilag lehetséges, ott új buszöböl létesülhet közvilágítással. A tervezés során egyelőre a szegélyek közötti felújításra fókuszálnak. A járda és a kerékpárút modernizálásáról sem feledkeznek meg. Igaz, ez ügyben a győri útkezelő a későbbiekben készíttet tervdokumentációkat "Célunk az, hogy az új, Mosoni- Dunát átszelő, Ipar út meghosszabbításában megvalósuló - úthálózat melletti tervezett kerékpárút kapcsolódni tudjon a meglévő Ipar úti felüljáró környezetében lévő kerékpárút-hálózattal. Az Ipar útnak a Puskás Tivadar út és Nagysándor József út közötti szakaszán nem lesz egyszerű megoldást találni erre a helyenként szűk felületek miatt, de dolgozunk a probléma megoldásán. - mondta Máthé-Tóth-Péter. Zebra köti össze a megállókat Nézzük, hol épülhetnek új buszöblök Győr egyik közlekedési ütőerén. Az Ipar utcai benzinkúthoz a tervezők már rajzolják az új buszöblöket az út mindkét oldalán. Ezeket nem teljesen oda tervezik, ahol a jelenlegi megállók vannak, de a közelben maradna a fel- és leszállási lehetőség. A kétoldali buszöblöket gyalogátkelőhely köti majd össze a forgalmas szakaszon. Később jelzőlámpás csomóponttá is alakulhat ez a szakasz. Hogy ennek ne legyen műszaki akadálya, a lámpa védőcsöveit és fűzőaknáit már jövőre leraknák. Üröm a gyárvárosi lakók örömében, hogy az Ipar utca-Kiskúti út kereszteződésébe javasolt három gyalogátkelőhely nem része a jelenlegi tervezési feladatnak. Igaz, a kereszteződés minden irányába itt is efektetik az esetleges későbbi jelzőlámpás csomóponthoz szükséges műszaki hátteret. A két tannyelvű iskola előtti és a vele szemben lévő oldali buszmegállókat nem szüntetik meg, míg a Berger-udvar előtt új buszöblöt terveznek. A gyalogoskapcsolódás érdekében az útkezelő járdát javasol a Berger-udvar és a Kandó Kálmán utca között, az úttest felőli oszlopokkal. Utóbbi tervet idén megvalósítják. Amikor közlekedésbiztonsági kérdésekről beszélünk az Ipar utcában, fontos megjegyezni: az elmúlt két évben halálos gázolás is történt. 2016 novemberében egy idős nő 40 métert repült, miután elütötték az Ipar utca és a Puskás Tivadar utca kereszteződéséhez közel. 2017 márciusában egy 14 éves kislányt gázoltak el szinte ugyanott, ahol az idős nő életét vesztette pár hónappal korábban. A kislány életéért napokig küzdöttek az orvosok a Petz-kórházban. A két szörnyű eset után az útkezelő a rendőrséggel és az ÉNYKK-val közösen vizsgálatot kezdeményezett prevenciós céllal. Mindkét gázolás során megállapították, hogy a gyalogosok körültekintés nélkül léptek az úttestre, a gépjárművezetők számára a láthatóság részben korlátozott volt, de szerepet játszott a gyorshajtás is. A közlekedési szakemberek szerint a veszélyhelyzetet nem csökkentené, ha a két tannyelvű iskola és a Berger-udvar közé zebrát telepítenének a közeli híd miatt. Biztonságos átjárás az Ipar utcán tehát a jövőben is a Puskás Tivadar utcai csomópontban és a Kandó Kálmán utcánál lesz. A több mint 130 milliárdos Modern Városok Program győri elemei között négy fajsúlyos közlekedési projekt szerepel. Ezek között szerepel az Ipar utca hosszabbítása. A főút a Lukács-iskola mellett vezet majd a Mosoni-Duna irányába, a folyó túlpartján az Új Bácsai úthoz csatlakozik a Ladik utcai körforgalomnál. Ehhez egy újabb győri hídra is szükség lesz. Hasonló műtárgy fog épülni, mint az idén 'márciusban átadott keleti elkerülőn. "Bízom benne, hogy az Ipar utca hosszabbítása az elkövetkező négy évben kezdődik. A győri önkormányzat a kész megvalósíthatósági tervet továbbította a kivitelező NIF-nek. A beruházás előkészítéséról remélhetőleg hónapokon belül kormánydöntés születik'' – mondta Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő. A megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár hozzátette: az Ipar utcai projekt várhatóan 7 milliárd forintba kerül majd. Köztekedési szakemberek szerint logikus lépés lenne, ha a győri úthálózat bővítése az Ipar utca hosszabbításával rajtolna. A belső tehermentesítő út kivitelezése mellett szál, hogy az északnyugati elkerülő építése jóval több pénzbe kerül. Utóbbi a tervek szerint a 14-es főútról Győrújfalu és Győrzámoly között vezetne az M85-ös és az l-es főút találkozásáig.